Visar inlägg med etikett husbil. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett husbil. Visa alla inlägg

söndag 11 september 2016

Mässan är slut...

Då var årets Elmia mässa över...
Drömbilen att bo i är för tredje året i rad Niesmann.
Priset ligger på 1,8 miljoner men den får vi vänta med tills vi ska bo i husbil.
 
Kolla här : 

Men vi hittade även en vi kan tänka oss nu...
En Dethleffs Trend I 7057 EB...

 

Söndag säger vi Hejdå till vänner och goa vänner.
Det har varit mycket prat, tjat och skratt.
Snack om framtida semester... Får se om vår plan för nästa sommar blir av..
Samköra igenom Albanien. Skulle  vara häftigt...
Kör försiktigt hem alla.

söndag 28 augusti 2016

Göta kanal

Då har vi varit på kräftskiva i Borensberg med husbils vänner. 
En väldigt fin och lyxig ställplats precis vid Göta kanal.
 
På lördagen fick vi fint väder med sol hela dagen.
Vi promenerade, fikade och åt glass. 
Sen dukade vi upp med kräftor och räkor. 
Sen satt vi länge och mumsade.
Till slut blev det för kallt att sitta ute.
På söndagen var vädret grått och kyligt. 
Sen var det dax att säga hejdå för denna gång...  
 
 
 

torsdag 21 juli 2016

Semestern 2016

Semestern går mot sitt slut..
Känner oss nöjda med årets långa resa. Känns som vi hann med mycket och som att det gått bra att resa utan sonen. Tomt och tyst i bilen så lite har vi allt saknat honom.
Först midsommar .
 
Sen Reichardsroth.
 
Sen Torbole sul Garda...
 Sen Corfu...
Sen årets nya Kroatien... Helt klart sommarens favorit...

 
 Sen Salzburg...
Sen Rosenheim...
 
Sen Hann Münden.
 
Till sist Travemünde...
 
Som sagt vi är nöjda men har fått nya idéer inför nästa års semester...
Njut ni som har semester nu...

onsdag 20 juli 2016

Hann Münden

Hann Münden i närheten av Kassel är en av våra favoriter. Hamnade här för tredje året i rad och det är inte sista.
 
Finns plats för alla; en ställplats på en parkering utan nåt, en ställplats på gräs med eller utan ström och den lilla campingen. Alla tre ligger på en liten ö mitt i stan.

 
Här en bild på det som finns kvar av den gamla ringmuren.
Stan kan man vandra runt i hur länge somhelst. Full med korsvirkes hus. Priserna på serveringarna är bra, middag för två ca 25€...

 

Mycket danskar är här med tält eller husvagn.
Träffade en svensk och när vi snackade då visade sig att vi båda köpt husbilarna hos samma handlare. Och båda var lika nöjda.
 
Näst sista dan i Tyskland. Nu åker vi mot Travemünde.

Kör försiktigt och krama nån...

måndag 18 juli 2016

Salzburg och Rosenheim

Vi kom till ett molnigt Salzburg. Men vilken utsikt man har på Panorama camping. Fantastiskt...
 

Det blev Schnitzel på campingen och världens godaste efter rätt. Choklad och mocca pudding med marinerade jordgubbar, den var himmelsk...
Dan efter blev det buss till stan. Den är så fin... Vi landade på strax över 15 tusen steg...
 
Hamnade även i julaffären och handlade lite till mamma. Underbar affär med bara julpynt, allt sorterat efter färg.
På kvällen träffade vi familjen Svensson som oxå är med i Kroatien gruppen på Facebook. Vi snackade om Kroatien till sent.
Dan efter öste regnet ner då vi tog vår flykt till Rosenheim. En stad vi besökt under många år.
Vi hamnade på hotell Hattinger hof, (4-stjärnigt) de hade husbils platser bakom. 
Vespan togs ut och vi åkte in till stan och fikade.
Sen till hotellet och åt den största portion Wienerschnitzel vi nånsin sett. Tur att det var nära hem sen.
Ta't lugnt och krama varandra.., 

fredag 15 juli 2016

Rovinj

Så kom vi till Rovinj i Kroarien, vi bodde på Porton Biondi camping. Stranden ligger tvärs över vägen och det är bara 1 km till stan.
 
Älskar denna lilla stad, skulle kunna gå i den hur länge som helst.
 
Så mycket att se och det är så fräscht här.
 
På campingen är det så mycket svenskar, inget vi är vana vid. Men vad kul när folk kommer och hälsar .
Många var nyfikna på vår husbil Sunlight och ville titta in i den. 
Sen kommer ett norskt par som känner ett par vänner till oss och hälsade . Sen blev vi sittande med dom och deras vänner till sent. Men vad vi skrattade.
 
Kroatien ligger absolut på min to do list nästa sommar.
Har nästan övertygat mannen.
Människorna är så trevliga och omtänksamma. Det är så fräscht här. Priserna är något billigare än Grekland. 
Det är lite ledsamt att åka...
Nu åker vi mot Salzburg.
Kör försiktigt därute...

tisdag 12 juli 2016

Corfu

Vi åkte till Corfu med våra goa vänner från Göteborg.
Vi träffades första gången för 5 år sen här så det passade bra att fira detta ihop på samma plats.
 

Vi solade, åt gott och drack Retsina. Men helgen tog alldeles för snabbt slut och de åkte vidare i Grekland.

Vi åkte till de vi känner på ön och hälsade på . Alla frågade var är sonen...
Mousse Island 
Där vi var hos George och Line på Captains och fick med oss deras egen olivolja i bag-in-box. Vem vet kanske vi kan sälja den hemma. 
English breakfast hos Sally i Ipsos
I Corfu town 
Paleokastritsa 

Tänk att man inte tröttnat på denna ön. Jag har varit här sedan 1984 och mannen sedan 1993, vi hittar fortfarande nya ställen att se. 
Vi har vänner från Täby som vi träffar här varje sommar även två gånger i år. De har eget hus uppe i Spartillas. Då blev det dyra restaurang besök men vilken god mat vi åt.
Också Katarina på Mythos i Dassia.
La Plaz på Dassia beach.
 

Sen var det dax att packa ihop och säga hejdå till våra camping grannar. Det var en engelsman som var här för att rädda två hundar, han har varit här i 5 veckor. För att vänta på passen till sina fina hundar.
Belgaren som är här varje sommar. Danskarna som oxå är här varje år. Sen var det Österikare, Italienare, Polacker, Schweitsare och mera Danskar. 
Lite mer folk än förra sommaren.


Sen åkte vi vidare mot Kroatien.
Kör försiktigt...