Visar inlägg med etikett camping. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett camping. Visa alla inlägg

torsdag 21 juli 2016

Semestern 2016

Semestern går mot sitt slut..
Känner oss nöjda med årets långa resa. Känns som vi hann med mycket och som att det gått bra att resa utan sonen. Tomt och tyst i bilen så lite har vi allt saknat honom.
Först midsommar .
 
Sen Reichardsroth.
 
Sen Torbole sul Garda...
 Sen Corfu...
Sen årets nya Kroatien... Helt klart sommarens favorit...

 
 Sen Salzburg...
Sen Rosenheim...
 
Sen Hann Münden.
 
Till sist Travemünde...
 
Som sagt vi är nöjda men har fått nya idéer inför nästa års semester...
Njut ni som har semester nu...

onsdag 20 juli 2016

Hann Münden

Hann Münden i närheten av Kassel är en av våra favoriter. Hamnade här för tredje året i rad och det är inte sista.
 
Finns plats för alla; en ställplats på en parkering utan nåt, en ställplats på gräs med eller utan ström och den lilla campingen. Alla tre ligger på en liten ö mitt i stan.

 
Här en bild på det som finns kvar av den gamla ringmuren.
Stan kan man vandra runt i hur länge somhelst. Full med korsvirkes hus. Priserna på serveringarna är bra, middag för två ca 25€...

 

Mycket danskar är här med tält eller husvagn.
Träffade en svensk och när vi snackade då visade sig att vi båda köpt husbilarna hos samma handlare. Och båda var lika nöjda.
 
Näst sista dan i Tyskland. Nu åker vi mot Travemünde.

Kör försiktigt och krama nån...

tisdag 12 juli 2016

Corfu

Vi åkte till Corfu med våra goa vänner från Göteborg.
Vi träffades första gången för 5 år sen här så det passade bra att fira detta ihop på samma plats.
 

Vi solade, åt gott och drack Retsina. Men helgen tog alldeles för snabbt slut och de åkte vidare i Grekland.

Vi åkte till de vi känner på ön och hälsade på . Alla frågade var är sonen...
Mousse Island 
Där vi var hos George och Line på Captains och fick med oss deras egen olivolja i bag-in-box. Vem vet kanske vi kan sälja den hemma. 
English breakfast hos Sally i Ipsos
I Corfu town 
Paleokastritsa 

Tänk att man inte tröttnat på denna ön. Jag har varit här sedan 1984 och mannen sedan 1993, vi hittar fortfarande nya ställen att se. 
Vi har vänner från Täby som vi träffar här varje sommar även två gånger i år. De har eget hus uppe i Spartillas. Då blev det dyra restaurang besök men vilken god mat vi åt.
Också Katarina på Mythos i Dassia.
La Plaz på Dassia beach.
 

Sen var det dax att packa ihop och säga hejdå till våra camping grannar. Det var en engelsman som var här för att rädda två hundar, han har varit här i 5 veckor. För att vänta på passen till sina fina hundar.
Belgaren som är här varje sommar. Danskarna som oxå är här varje år. Sen var det Österikare, Italienare, Polacker, Schweitsare och mera Danskar. 
Lite mer folk än förra sommaren.


Sen åkte vi vidare mot Kroatien.
Kör försiktigt...