torsdag 4 augusti 2016

Magnetröntgen

Idag åkte jag till Nacka sjukhus för att göra en magnetröntgen på min nacke.
 
Man får ta av sig alla smycken och alla kläder. Utan undisarna och ta på sig en sjukhusrock.
 

Sen går man gå in i rummet där de gör röntgen. Det är ett kallt rum.
På med pappersmössan och sen lägga sig ner på en smal brits. Huvudet sätts fast i en slags ställning, på med hörlurar och sen sätter de fast en slags galler mask över ansiktet. Känns det bra frågar hon... Vad svarar man på det?
Sen får jag en filt över benen. Nödknapp i handen och kör hon in mej i det trånga röret. Lite panik fick jag.
Då berättar hon att detta ska ta 7 minuter (?) och jag måste ligga helt stilla. 
 
Efter några minuter måste jag hosta och det går inte över... Märker när jag hostar att jag är helt fast med hela överkroppen. Panik, panik.. Trycker på nödknappen och säger att jag måste ut...
Hon rullar ut mej och jag tar lite astma spray.. 
Klarar jag detta? 7 minuter?
Efter några minuter bli jag fastspänd igen. 
Men nu klarar jag 7 minuter.
Sen var det över... Inget att rekommendera..
Nu får jag väntar på resultatet...

7 kommentarer:

  1. Gumman. Kramar om.
    Jobbigt att du började hosta annars tror jag inte det hade varit lika jobbigt för dig.
    Gjorde magnetröntgen av hela överkroppen för ett tag sedan men jag slapp ju hosta.
    Skönt för dig att det nu är över. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att de hittar nåt de kan laga...
      Kramis

      Radera
  2. Usch, jobbigt! Men det är en fantastisk teknik och förhoppningsvis kan de se vad de ska göra! Kram

    SvaraRadera
  3. Jobbigt med ont och somnande arm.. Men skönt att jobba halvtid. Man får ta det goda med det onda.
    Kram

    SvaraRadera
  4. När får du svar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är den remissen skickad till Löwenströmska.. Så vi får se vad som händer...

      Radera
  5. Usch magnetröntgen är aldrig kul.. fick göra det som barn :/

    SvaraRadera