måndag 16 januari 2017

Klippa av håret

Har i flera år funderat på att byta frisyr. Klippa av mej håret i en bob/page.
Se dessa lånade bilder från nätet.

 

En vinklad bob/page. Visst är det snyggt?

Men har inte vågat än... Att klippa av 3-4 dm kräver mod... Under tiden blir mitt hår bara längre och längre...
Har klippt av mej håret förr och alltid ångrat mej efteråt... Jag vet det växer ut igen..
Fördelar med kortare hår är ju att det blir mer lättskött, torkar fortare, är inte lika varmt...
Fördelar med mitt långa hår är att jag älskar det, min snuttefilt, det jag är van vid.. 
Vilka problem man kan ha... Men detta är ett av mina...
Ha det gott därute...

4 kommentarer:

  1. Jaaaa, om du gör, gör jag det med! Är så sugen nu! Jättefina bilder!

    SvaraRadera
  2. Bara att klippa, växer ut igen 😉 jag funderar också.... 😂

    SvaraRadera
  3. Förstår ditt dilemma. Alltid svårt att våga. Långt hår är svårt att klippa av. Men snygg frisyr är det du beskriver. Men snygg som fan e du nu också .

    SvaraRadera