onsdag 22 juni 2016

Snart dax

Imorrn åker vi... Nästan packat klart husbilen.
Första stopp blir Ryd för traditionellt midsommar firande med familj och vänner.
 Midsommarstång och allt. 
Träffa min kusiner är alltid kul.

På lördag blir det grilla med familjen hos en annan kusin.
Vi har ju inte kvar mormors hus längre så alla hjälps åt att skapa nya traditioner. Tror vi blir över 20 personer. Ska bli jättekul.
På söndag sätter vi sonen på flyget hem.
Han ska hem och jobba, han vill vara hemma en sommar. Kommer sakna honom...
Så vi får åka ensamma i fyra veckor (?) Ska bil intressant...
Men han har backup hemma av morfar och min bästa vän. 
Och sen kommer mamma upp en vecka till honom.
Tror det är värre för oss än för honom.


Sen tar vi kvällsbåten till Travemünde. 
Dag 1, måndag kör vi så långt vi orkar. Beror på hur trafiken ser ut. 
Vi brukar köra genom Tyskland på söndagar annars. 
Tung trafik får inte köra då = mindre fordon på vägarna. 
Hoppas på att hinna till Garmish Parten Kirschen.
Optimist...


Tänkte sen vara några dagar vid Garda sjön, Torbole sul Garda. 


Har varit där förut men fick inte nog. Efter det får vi se vad det blir. 
Jag vill absolut till Kroatien och dit ska vi. Men mannen är lite inne på annat, vi får se...

Fick en blogg kick idag då jag såg att http://www.freedomtravel.se/
tipsat om min blogg. Kul!

 Glad midsommar till er alla 

2 kommentarer:

  1. Vad kul att vi kunde bidra till en bloggkick :) Kul att höra om era planer (blir ju lite nyfiken...) och hoppas att det kommer nåt mer inlägg under resan :) Om du har iphone är mitt tips att ladda ner appen blogpress och prova att blogga direkt från mobilen. Önskar en trevlig midsommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska absolut blogga under resan..
      En fråga; Passar den appen till Blogger?
      /Aila

      Radera