tisdag 7 mars 2017

Jobb flytt


Efter 11 år i Kristineberg då flyttar vi hem till huvudkontoret igen.
Det är väl på gott och ont. Närmare till jobbet och vi kollegor får sitta ihop i ett kontorslandskap.
Mer av det goda får väl visa sig med tiden.  Om några år är det tänkt vi flyttar igen.

 
Som vanligt vid flytt är inte allt ok än men det kommer väl bli.
Det första som hände var att en kollega fick en allergisk reaktion. Hon svullnade upp i ansiktet och blev röd och varm... Vi tror det kan vara mattan.
Men efter felanmälan så kom de snabbt och ställde dit mätinstrument. Så vi får se vad den säger.
Annars drömmer vi bara om semestern nu. Längtar så efter sol, sommar och husbil.


Tänk när vi sitter på färjan här till Corfu. 
Kör försiktigt i snöovädret...

fredag 17 februari 2017

Caravan mässa Kista

Då har vi varit på Caravan mässan i Kista. 
Men ensamma denna gång. Trist men så blir det ibland. Saknar våra mäss kompisar. Vi brukar träffas och bo på Tanto ställplats ihop.
Mässan var väl som den brukar. Liten.
Men var på föreläsning om att husbila i Albanien med 
Freedom travel.

 

Rolig och intressant föreläsning där Peter och Helena berättade om deras husbils resa 2015. Peter bjöd på ett klädbyte då han var väldigt uppklädd först. Sen bytte han till mer hb anpassad klädsel. De fick oss att bli ännu mer sugna på att bila i Albanien.
Och så fick vi se våran favorit husbil Dethleffs Trend I 7057 EB. 
Gillar verkligen denna husbil.

 
 Kör försiktigt därute...

onsdag 8 februari 2017

Johans kamp mot cancer

Jag har skrivit förut om min kusin Johan och hans kamp mot cancer.
Det senaste är att det ser ljust ut. Är såå glad för honom men på ett lite försiktigt sätt.
Läs mer här:


 

Nu håller vi tummarna för honom.

måndag 6 februari 2017

Arlas laktosfria färskmjölk

Arlas laktosfria färskmjölk har jag fått äran att testa som Buzzador.
 

Dricker alltid laktosfri mjölk men har tidigare dissat Arlas för den inte smakade gott.
Denna färska mjölk har fått mej att ändra mej. Den smakar mjölk... 
Tonårs sonen höll med. Han tog ett glas mjölk ovetande om att jag skulle buzza den. 
Kom och sa; Vilken god mjölk, mamma...

Har köpt mer av den så den får följa med till jobbet idag.

 

Testa gärna denna... Jag rekommenderar den... 
Smakar som mjölk ska...
#färsklaktosfribuzz #arla #Buzzador

tisdag 31 januari 2017

Mariestad

Vi åkte till Mariestad för att träffa goa vänner. Solen skulle vara där.
Ingen sol ... bara tok dimmigt..,
Vi bokade bord på King Fisher en indisk restaurang som fått mycket bra beröm.
Det blev indiska mat när den är som bäst , fantastiskt gott. Och vilket flott ställe. Kolla uppläggningarna.

 

Efterrätt blev det oxå...


På lördagen tog vi promenad i stan.  
Vi stod som mest 5 husbilar här.

 
 
Molnigt men vackert...

 

Och vips så tog helgen slut. Skratt och mycket prat. Nu har man fått energi från goa vänner..
Längtar tills nästa hb date..
Ta det lugnt, snart kommer våren...

tisdag 24 januari 2017

När ens barn blir sjuka

I fredags klagade sonen 18 år på sin hosta och att han börjat få ont i lungan.
Och att det bubblade i den...
På natten ringde han 1177 sjukvårdsupplysningen och förklarade sina symptom.
De ville att han skulle åka in direkt... ?
Han åkte in med sin far.
Det blev röntgen mm. Diagnosen blev lungkollaps...Pneumothorax... Hål i lunga...
Oj tänkte jag. Vad är det???

Han har ett hål på sin vänstra lunga, vilket man kan få spontant. Är man lång och smal, hosta, åldern 20-40, rökare eller har kol kan man få detta. Han är lång och smal och nästan i den åldern.

Bildresultat för pneumothorax

Lånad bild från Google.


Vad betyder detta då? Han fick åka hem då hålet inte var så stort. Detta självläker oftast.
I går var vi där och de röntgade honom igen. Men tyvärr ingen förändring än.
En del blir inlagda för att få ett dränage insatt som ska suga ut luften.

Han ska dit på måndag igen för lungröntgen och ett besök på lungkliniken. Han ska få info om vad som gäller vid denna diagnos.
Han får inte dyka, flyga, vara på höga höjder eller utföra fysiska aktiviteter förrän detta läkt ihop.
Tyvärr så får många som fått detta återfall...
Han fick ställa in sin skidresa, trist..

Nu håller vi tummarna att det läker ihop...

måndag 16 januari 2017

Klippa av håret

Har i flera år funderat på att byta frisyr. Klippa av mej håret i en bob/page.
Se dessa lånade bilder från nätet.

 

En vinklad bob/page. Visst är det snyggt?

Men har inte vågat än... Att klippa av 3-4 dm kräver mod... Under tiden blir mitt hår bara längre och längre...
Har klippt av mej håret förr och alltid ångrat mej efteråt... Jag vet det växer ut igen..
Fördelar med kortare hår är ju att det blir mer lättskött, torkar fortare, är inte lika varmt...
Fördelar med mitt långa hår är att jag älskar det, min snuttefilt, det jag är van vid.. 
Vilka problem man kan ha... Men detta är ett av mina...
Ha det gott därute...