onsdag 29 juni 2016

Första dagarna

Vi startade med en båtresa Trelleborg till Travemünde.
Åt Captains buffé på båten.

 

Sen tog Gps via Berlin. På bra vägar och inga köer, inte en enda.

 

Vi hamnade till slut i Reichardsroth bakom Gatshof Zur frohen E. Sen kom husbilsvänner från Norrköping och åt Wienersnitzel ihop. Sen kaffe och god dryck vid husbilarna. 
Efter ännu en lång dag i bilen så kom vi fram till Torbole sul Garda. 

 
Vägen vi tog var den vackraste vi åkt. Väg 180 från Landbeck och sen söderut till Italien. Tog längre tid men så vackert. Och ingen vignette behövdes.  Nu ska vi slöa här och se oss runt.
Ha det gott.

söndag 26 juni 2016

Grill middag hos kusinen på landet

Igår var det dax för nästa grillfest. Den hos kusin Jonny som bor såå fint på landet. De ha stall och verkstad hemma. Blir så sugen på att bo så här. Ändå är det bara 10 min med bil till byn.

 

Vi var över 20 personer där. Vi snackade, gick tipsrunda, grillade och umgicks. Måste säga att jag älskar min familj/släkt. 

 

Idag satte vi vår son på flyget hem. Han vill vara hemma hela sommaren. Oj vad jag grät när vi vinkade av honom... Han är så stor nu.
Vi åkte sen till en annan kusin för att få se deras nya husvagn. Som var jättefin.

 

Sen styrde vi kosan mot Trelleborg för att ta nattbåten till Travemünde.
Visst är Skåne vackert?


Kör försiktigt där ute... 

lördag 25 juni 2016

Midsommar med släkt och vänner

Vaknar upp till blå himmel och sol.
Vilket underbart väder vi hade igår, sol, blå himmel och ca 30 gr.

 
Dagen börjar med sill lunch ute. 
Sen packar vi en väska med dricka och promenerar till
Hembygds gården. Och firar vi midsommar på riktigt svenskt vis. Med Små grodorna och allt. 

 
 
Sen går vi hemåt i samlad trupp. Varmt som det är åker ett gäng och badar. Sen börjar min mamma styra upp inför grillningen. 

 

Sen är det femkamp, vi blir uppdelade i lag. Och sen blir det lassokastning, pilkastning och mycket mer. Vi skrattar mest men ett vinnande lag blir det i år med.
Nu ska det grillas.

 

Men så mycket gott det blev. Alla äter och mår mest gott. Kvällen avslutad med mycket skratt. Vuxna, barn och hundar är alla med till slutet.
Ha det gott...


onsdag 22 juni 2016

Snart dax

Imorrn åker vi... Nästan packat klart husbilen.
Första stopp blir Ryd för traditionellt midsommar firande med familj och vänner.
 Midsommarstång och allt. 
Träffa min kusiner är alltid kul.

På lördag blir det grilla med familjen hos en annan kusin.
Vi har ju inte kvar mormors hus längre så alla hjälps åt att skapa nya traditioner. Tror vi blir över 20 personer. Ska bli jättekul.
På söndag sätter vi sonen på flyget hem.
Han ska hem och jobba, han vill vara hemma en sommar. Kommer sakna honom...
Så vi får åka ensamma i fyra veckor (?) Ska bil intressant...
Men han har backup hemma av morfar och min bästa vän. 
Och sen kommer mamma upp en vecka till honom.
Tror det är värre för oss än för honom.


Sen tar vi kvällsbåten till Travemünde. 
Dag 1, måndag kör vi så långt vi orkar. Beror på hur trafiken ser ut. 
Vi brukar köra genom Tyskland på söndagar annars. 
Tung trafik får inte köra då = mindre fordon på vägarna. 
Hoppas på att hinna till Garmish Parten Kirschen.
Optimist...


Tänkte sen vara några dagar vid Garda sjön, Torbole sul Garda. 


Har varit där förut men fick inte nog. Efter det får vi se vad det blir. 
Jag vill absolut till Kroatien och dit ska vi. Men mannen är lite inne på annat, vi får se...

Fick en blogg kick idag då jag såg att http://www.freedomtravel.se/
tipsat om min blogg. Kul!

 Glad midsommar till er alla 

torsdag 12 maj 2016

Maj

Och så är det maj.. Underbara maj...

Började med att jag jobba en övertids helg på jobbet. Blev sjuk, hosta, feber och täppt.
Var hemma en vecka och ynkade mej.

Sen har vi hunnit träffa nya vänner från Nykvarn. 
Vi åkte med våra (fina) husbilar till Trosa och firade Valborg ihop.
De har en exakt likadan som vi fast nyare.
Vi åt gott, promenarade och skrattade en hel del. Det blir  absolut fler träffar med dom.

När sitter och myser där kör en husbil in som vi känner igen från en blogg..
 En vän http://independence2015.se/till en bloggare  http://www.freedomtravel.se/som vi följer.
Kul att hälsa på varandra...






Kristi himmel färds helgen var det dax för årsmöte i Husbilsklubben 
och 10-års jubileum i Kristinehamn i dagarna fyra.


En underbar helg med goa vänner från hela Sverige. 
Vi är ett gäng från Älta, Partille, Uddevalla, Asarum och Norrköping. 
Som träffas för andra året i rad.

3 husbilar av oss träffades innan så att vi kunde köra in ihop. 
Men de andra hamnade alldeles nära oss. Så vi stod i närheten av varandra.

Första middagen åt vi räkor och kräftor med all de tillbehören.
Kväll 2 var på middagen med 10-års underhållningen som anordnades 
och som var riktigt bra.
Kväll 3 grillade vi ihop och dukade upp ett långbord 
och sen hade vi öl, rom och whisky provning.
Vi åt och drack gott ihop. Promenerade in till Kristinehamn och åkte buss till Husbilslandet.
Mycket skratt och mys ihop. Ville knappt åka hem.

Och det bästa av allt, solen sken över oss hela helgen.

Ha det gott alla därute...




lördag 23 april 2016

Fredag natt

Jaha, då sitter jag på jobbet igen på en helg. Hela helgen denna gången. Det kan bli så när man är underbemannad och ny personal är under utbildning.
Varit mycket med jobbet senaste tiden..

Firma fest på Wasa museet.
 Kändes mäktigt att sitta så nära och det var mycket god mat.



Sen var det konferens på Haga slott i Enköping. Mycket jobb snack men oxå mycket roligt.
Här bodde jag...

Lunchen första dagen.
Eftermiddagsfika dag 1...


Lekar och många skratt...


Avslutar med en semesterbild...


lördag 9 april 2016

Lördag


Jag jobbar en lördag (?) så det kan bli ibland...

Igår hade vi fin besök på Trafik Stockholm ända från Taian Taiwan.
Och se vilka fina presenter de gav oss.

Annars längtar men mest ut på vägarna och få träffa goa vänner.
Snart är det dax för årsmöte Hbk i Kristinehamn i år. 
I år är det 10-års jubileum oxå...
Förra året var vi i Norrköping. Det var jättekul...


Men vi har lite små resor med hb innan att se fram emot...


Ha det gott och ta`t lugnt...