torsdag 12 maj 2016

Maj

Och så är det maj.. Underbara maj...

Började med att jag jobba en övertids helg på jobbet. Blev sjuk, hosta, feber och täppt.
Var hemma en vecka och ynkade mej.

Sen har vi hunnit träffa nya vänner från Nykvarn. 
Vi åkte med våra (fina) husbilar till Trosa och firade Valborg ihop.
De har en exakt likadan som vi fast nyare.
Vi åt gott, promenarade och skrattade en hel del. Det blir  absolut fler träffar med dom.

När sitter och myser där kör en husbil in som vi känner igen från en blogg..
 En vän http://independence2015.se/till en bloggare  http://www.freedomtravel.se/som vi följer.
Kul att hälsa på varandra...






Kristi himmel färds helgen var det dax för årsmöte i Husbilsklubben 
och 10-års jubileum i Kristinehamn i dagarna fyra.


En underbar helg med goa vänner från hela Sverige. 
Vi är ett gäng från Älta, Partille, Uddevalla, Asarum och Norrköping. 
Som träffas för andra året i rad.

3 husbilar av oss träffades innan så att vi kunde köra in ihop. 
Men de andra hamnade alldeles nära oss. Så vi stod i närheten av varandra.

Första middagen åt vi räkor och kräftor med all de tillbehören.
Kväll 2 var på middagen med 10-års underhållningen som anordnades 
och som var riktigt bra.
Kväll 3 grillade vi ihop och dukade upp ett långbord 
och sen hade vi öl, rom och whisky provning.
Vi åt och drack gott ihop. Promenerade in till Kristinehamn och åkte buss till Husbilslandet.
Mycket skratt och mys ihop. Ville knappt åka hem.

Och det bästa av allt, solen sken över oss hela helgen.

Ha det gott alla därute...




lördag 23 april 2016

Fredag natt

Jaha, då sitter jag på jobbet igen på en helg. Hela helgen denna gången. Det kan bli så när man är underbemannad och ny personal är under utbildning.
Varit mycket med jobbet senaste tiden..

Firma fest på Wasa museet.
 Kändes mäktigt att sitta så nära och det var mycket god mat.



Sen var det konferens på Haga slott i Enköping. Mycket jobb snack men oxå mycket roligt.
Här bodde jag...

Lunchen första dagen.
Eftermiddagsfika dag 1...


Lekar och många skratt...


Avslutar med en semesterbild...


lördag 9 april 2016

Lördag


Jag jobbar en lördag (?) så det kan bli ibland...

Igår hade vi fin besök på Trafik Stockholm ända från Taian Taiwan.
Och se vilka fina presenter de gav oss.

Annars längtar men mest ut på vägarna och få träffa goa vänner.
Snart är det dax för årsmöte Hbk i Kristinehamn i år. 
I år är det 10-års jubileum oxå...
Förra året var vi i Norrköping. Det var jättekul...


Men vi har lite små resor med hb innan att se fram emot...


Ha det gott och ta`t lugnt...


onsdag 6 april 2016

Bakat lite...

Bakar inte ofta men så hittar man det där receptet man bara måste testa...

Tacobullar

Blev jätte goda.. Kan rekommendera dom. 18-åringen där hemma har pixat alla bullar i nästa bak.

En klick creme fraice och taco sås till.



tacobullarsteg10

onsdag 30 mars 2016

Påsk

På skärtorsdagen tog vi husbilen och åkte mot Småland. 
För att fira påsk med familjen.


När vi kom var det inte så soligt men desto bättre dan efter...


Det blev en tårta till sonen som fyllt 18... 
Som Jenny gjort och den var jättegod...


Påskägg... Som vi gjorde själva... Nytt motiv varje år...


Vi grillade baconlindade kycklingfiléer... De blev jättegoda...
Det gör vi om till midsommar...


Fikat kunde vi ta ute i vårsolen...


Alva the dog gillar studsmattan oxå...


Sen kom kusin Dogge med sina fina motorcykel....


Vi avslutar helgen med att fira gammel mommo/farmor som fyller 92 år.
Hipp hipp hurra...
Tror hon kände igen de flesta av oss...


Helgen tog slut lite för fort då vi beslutade att åka hem på söndagkvällen. 
Så att vi slapp all trafik på måndagen...

torsdag 17 mars 2016

18 år

Idag blir sonen 18 år och myndig...
Tiden går fort när man har kul...
Hoppas din dag blir bäst...
Älskar dej...











tisdag 15 mars 2016

Reselista

En rolig reselista på bloggarna Explorista och Träningsglädje.... 
Som jag hittade på http://www.freedomtravel.se/2016/03/var-lista-till-varlden//

Har du också en blogg? Kopiera gärna frågorna och gör din egen reselista!




Favoritutflyktsmålet på orten där du bor?
Tantolunden på Södermalm, nära hemma.
Var vill du helst möta våren?
Någonstans i Grekland.
Tre weekendstäder du gillar – eller tror du skulle gilla?
Barcelona, Venedig och London.
Ditt bästa sommarställe i Sverige?
Oj den var svår. Finns så mycket vackert här.
Om du fick välja ett ställe i ditt grannland, vart skulle du vilja åka då?
Danmark nånstans med husbilen…
Finns det något resmål du blivit nyfiken på från att ha läst en bok, tidningsreportage, blogginlägg – eller sett film?
Kroatien efter att ha läst om det på bloggar och hört av vänner som varit där.
Om du fick 20 000 kronor och en veckas ledig tid – vart skulle du åka?
Till sol och värme…
Var finns paradisstranden?
På Corfu stranden vid Lake Korission..
Vart skulle du helst åka med din bästa vän?
Med Niklas kan jag åka varsomhelst bara det är i husbilen.
…och vart vill du åka med din partner?
Och då blir det förstås samma svar på den här frågan …
Var skulle du helst vilja äventyra?
Island vill jag se…
Av de ställen du varit på, i Sverige eller utomlands, vart skulle du helst vilja åka tillbaka?
Kreta och Afrika.
Vilka resor, nästgårds eller långt bort, har du inplanerade?
Tingsryd till påsk, Kristinehamn på Kristi flygare, Sundsvall i maj, Tingsryd till midsommar och ut i Europa på semestern.
Dina topp tre drömresor i Sverige som du ännu inte upplevt?
Ishotellet, Öland och Gotland.
Dina topp tre drömresmål i världen som du ännu inte upplevt?
Hawai, Afrika och Portugal.

Jättekul att fylla i...